Nytt om visuell profil

Som en del av fusjonsforberedelsene utarbeides det nå en visuell identitet for Høgskolen i Sørøst-Norge.

Prosjektet, som ligger under AS-SD Kommunikasjon, har som formål å utvikle en sterk visuell identitet for den nye høyskolen, og senere universitetet. Profilen skal inneholde både logo, farger, former, fonter og maler organisasjonen bruker i sitt arbeid.

Det er kommunikasjonsbyrået Burson Marsteller som har fått oppdraget med å lage den nye profilen til HSN / USN. Byrået ble valgt etter en omfattende anbudsprosess. Samme byrå bistår også med å lage ny rekrutteringskampanje som skal brukes i forbindelse med neste års studieopptak.

Tålmodighetssmurning

Mange lurer nok på når de får se den nye logoen. Studenter og ansatte må smøre seg med tålmodighet en liten stund enda, men det blir avduking av ny profil i god tid før jul:

– Den komplette leveransen skal være i havn 1. desember, opplyser Tommy Hiorth-Lillefjære, prosjektleder og assisterende kommunikasjonssjef på HBV.

Utviklingsfase

Prosjektet er nå inne i en utviklingsfase der ulike konsepter utvikles før disse testes på både ansatte, studenter og studiesøkende.